11 tammikuuta, 2009

Huovutetut lapaset

Nämä lähtivät eilen pesukoneeseen huovutusta varten.



Ja kahden 40 asteen pesun jälkeen tulos oli tyydyttävä. Eli lapaset olivat huopuneet saajansa käsien mittoihin. Ja minä olen tyytyväinen! :)



Malli: Oma
Lanka: Mailikin kasvivärjätty 100% suomenlampaanvilla
Puikot: 5mm

Jälkimmäisessä kuvassa, jossa lapaset ovat valmiina, myös väri on huomattavasti lähempänä oikeaa. Sen pitäisi olla vihertävään taittuva harmaa. Ja jos en vielä kertonut, niin olen mahdottoman tyytyväinen tulokseen! :) Lapasista tuli ihanan pehmoiset ja lämpöisen tuntuiset. Aion tehdä itsellekkin vielä saman moiset. Nämä ovat siis kokoa ison miehen käsi, joten hieman (eli paljon!) pienennystä malliin ja saan oman kokoiset.

Silloin kun punnitsin tuota lankavarastoani niin olin vähän sillä kannalla että jostain vielä lankakeriä eteen tupsahtaa... no, niinhän siinä sitten kävikin! Olen yrittänyt siivoilla tuota mun askartelu-/käsityönurkkausta (eli kaaosta) ja sieltähän sitä löytyi vielä pari lähes täyttä 7Veikka kerää ja joitain jämäkeriä. Näillä yhteispainoa 354g ja lisään tämän tuohon vuoden alun saldoon. Ja jotenkin musta tuntuu ihan siltä, että jossain on vielä jemmassa lankaa... ei olisi mikään ihme!

Nyt pitää parannella välillä jumiutunutta niska- hartiaseutua...

2 kommenttia:

  1. Hienot lapaset!!Meillä koko perhe tarvis tuollaiset. Tosin mulla olis kyllä muita keriä mitä pitäs tuhlailla eikä ostaa uutta lankaa. Mä itse kyllä panikoin että mitä lapasia oikein otan Ylläksen reissulle. En taida ehtiä kutomaankaan uusia. Äh... ehkä jotain järjestyy...Pitää penkoa lapaslaatikkoa.

    VastaaPoista
  2. Ensi visiitillä blogissasi ja tuleen varmasti toistekin.

    Todella lämpimän näköiset tumput!

    VastaaPoista